موج وبلاگی دوست شهیدت کیه !؟

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لینک دوستان
آخرین مطالب
امکانات




مشاهده و دریافت کد
نقشه ی راهنمای مزار شهید تورجی زاده
نویسنده : یازهرا
جمعه 92/8/10
نظر

 

برای دیدن عکس در ابعاد واقعی روی آن کلیک کنید

 


اعمال روز مباهله
نویسنده : یازهرا
سه شنبه 92/8/7
نظر

 

  

مباهله، روز اثبات نبوت پیامبر گرامی اسلام است.

مباهله، روز عزت اسلام است.

مباهله، مهر تأییدی است بر ولایت علی علیه‌السلام.

مباهله، برافرازنده پرچم ولایت علی علیه‌السلام بر مدار هستی است.

مباهله، نمایشگر جایگاه والای اهل بیت علیه‌السلام است.

مباهله، داستان فضیلت اهل بیت رسول است؛ آنجا که خدا فرمان داد تنها زنان و فرزندان و جان‌هایتان را به میدان بیاورید؛ با رسول خداصلی‌الله‌علیه‌و‌آله تنها فاطمه علیهاالسلام و حسن و حسین علیه‌السلام ماندند و علی علیه‌السلام!

مباهله، مایه مباهات مسلمین است. داستان عظمت دینی است که در قلب‌های مسلمانان به بار خواهد نشست.

مباهله، شکوهِ اسلام است که خدا آن را کامل‌ترین دین برای بشر، پسندیده است.

روز مباهله، روز عزت و افتخار شیعه مبارک باد!

روز مباهله، روز جهانی اهل بیت مبارک!

گرامی باد!مبارک باد روز عظیم مباهله؛ روزی که به یُمن ایمان نابِ رسول خدا و اهل بیتش علیه‌السلام مسلمین مفتخر شدند و شرک به زانو درآمد!

وقتی پیامبر(ص) خدا با توکل به ایمان ناب و استوارشان تنها با چهار نفر از خاصان ونزدیکانشان در مقابل دیدگان همه مباهله را پذیرفتند بیش از پیش حقانیت دین اسلام  در دعوت به پرستش خدای یکتا و دوری از شک و تردید بر همگان به ویژه اعراب و مسیحیان آشکار گشت و همچنین رسول‌الله اهل‌بیت خودش را که آن‌ها نیز مانند خودشان امانتدار اسرار الهی بودند به طور رسمی به مردم معرفی کردند تا سرآمدان خاندان نبوی و امامت به حق فرزندانشان را به مسلمانان بشارت دهند. آنچه که تا امروز همچنان به عنوان مستمسک همه دل‌شکستگان و حقیقت‌جویان برای پذیرفته‌شدن در درگاه بنده نواز الهی پاس داشته می‌شود.

معنای مباهله

  اصل ماجرا

  12 درس مباهله در 12 جمله

 


معنای مباهله

مباهله به معنای رهاکردن و قید و بند چیزی را برداشتن است، همان طور که ابتهال در دعا یعنی تضرع و زاری به درگاه باریتعالی و واگذاری امور به او تا خود هر طور که صلاح می‌داند به کارها سر و سامان دهد. مفهوم متداول مباهله به معنای نفرین کردن دو نفر به یکدیگر است و اینکه وقتی در بیان حقیقت مسأله‌ای از دین، عقل و استدلال و آیات روشن الهی کارگر نمی‌افتد دو گروهی که هر کدام نظر خود را دارند در محلی جمع می‌شوند و به درگاه خداوند دعا و تضرع می‌کنند تا خود حقیقت را آشکار و دروغگویان را رسوا سازد و مجازات کند.

اصل ماجرا

در واقعه مباهله هم که قبلاً در میان عرب سابقه نداشت و با به وقوع پیوستن آن ایمان و صدق دعوت پیامبر(ص) بر همگان آشکار گشت و پیامبر(ص) به وسیله آن خاصان و نزدیکان خود را که نگاهدارنده دین الهی بودند به مردم شناساند، هیئتی از مسیحیان نجران به اتفاق چند نفر از روسا و بزرگان خود به نمایندگی برای گفتگو به نزد رسول الله آمدند تا درباره دعوت پیامبر(ص) آگاهی یافته و سؤالات خود که اساسی‌ترین‌شان درباره جایگاه حضرت عیسی بود را با ایشان در میان گذاشته و پاسخی لازم و قانع‌کننده را دریافت کنند، اما وقتی پیامبر(ص) با منطق و استدلال و بیان آیات الهی چگونگی دعوت و رسالت خویش را بر آن‌ها عرضه و دیدگاه صحیح و به حق را درباره ابعاد وجودی حضرت عیسی بر ایشان بیان کرد، مسیحیان نپذیرفته و بدون هیچ دلیل قانع کننده‌ای بر حرف خویش پافشاری کرده و راه لجبازی را در پیش گرفتند.

رسول خدا از آن‌ها خواست تا به مانند خود ایشان فرزندان و زنان و نفوس‌شان را در محلی گرد هم آورند و در آنجا در مقابل همگان از خداوند بخواهند تا حقیقت را روشن نموده و دروغگویان را به عذاب برساند. در روز موعود پیامبر(ص) تنها با اهل‌بیت خود علی (علیه‌السلام) و فاطمه (س) و حسنین بدون اینکه جمعیت را همراه خود کنند در محل مقرر حضور پیدا کردند. مسیحیان که از پیش قرار گذاشته بودند که اگر پیامبر(ص) با جمعیتی بزرگ و سر و صدا پا به عرصه مباهله نهادند به هیچ عنوان عقب‌نشینی نکرده و مبارزه کنند وقتی آرامش و قاطعیت رسول خدا که تنها به همراه اهل‌بیتش به سراغ آن‌ها آمده بود مشاهده کردند مباهله نکردند و راه مصالحه در پیش گرفته و به شرایط ذمه تن در دادند. این‌گونه شد که پیامبر(ص) به مانند بسیار صحنه‌های دیگر مواجه‌شان با شکاکان پیروز شدند و ثمره آن را برای همیشه برای اسلام و پیروان آن باقی گذاشتند.

 12 درس مباهله در 12 جمله

1. از آن‌جا که مباهله، به‌عنوان آخرین حربه پیامبر، پس از اثر نکردن منطق و استدلال مورد استفاده قرار گرفته، بنابراین منظور آن ظاهر شدن اثر خارجی نفرین است؛ نه یک نفرین ساده بی‌اثر.

2. پیشنهاد مباهله را کسی می‌دهد که بر حقانیت خود پافشاری داشته باشد و در این واقعه، پیامبر بود که مباهله را طرح کرد.

3. آیه مباهله، مقام نبوت و رسالت پیامبر را هم به روشنی اثبات می‌کند؛ زیرا کسانی که حاضر نشدند با او مباهله کنند، یقین کردند که او فرستاده خداست.

4. مباهله، روشنگر این است که حضرت عیسی علیه‌السلام، رسول و پیامبر خداست؛ نه فرزند خدا؛ عابد است و نه معبود؛ مخلوق است و نه خالق.

5. زن و مرد، در مسئله دین و دیانت دوشادوش همدیگر هستند (ابناءنا، نساءنا و انفسنا در آیه مباهله اشاره به این مسئله دارد).

6. در دعا کردن آنچه مهم است، انگیزه‌ها و شخصیت‌هاست؛ نه تعداد (گروه مباهله‌کننده پنج نفر بیش‌تر نبودند).

7. علی بن ابی‌طالب، جانِ رسول خداست. (انفسنا)

8. استدلال منطقی آوردن، اولین راه برای بحث با دیگران است.

9. آخرین برگ برنده مؤمن واقعی، دعاست.

10. استدلال را باید پاسخ داد؛ ولی مجادله و لجاجت را باید سرکوب کرد.

11. اگر شما محکم بایستید، دشمن به دلیل باطل بودنش، عقب‌نشینی می‌کند.

12. قوام و اساس دین اسلام به خاطر همین پنج نفر است؛ وگرنه پیامبر می‌توانست شخصاً نفرین کند و اهل بیتش را با خودش نیاورد. ولی این قضیه نشان داد که اهل بیت پیامبر، هم‌گام و همراه او برای رسیدن به حق هستند و همواره آماده استقبال از مرگ‌اند.


پیام سردار نقدی به همایش بسیج مداحان کشور در اصفهان
نویسنده : یازهرا
سه شنبه 92/8/7
نظر
پیام سردار نقدی به همایش بسیج مداحان کشور در اصفهان:
برائت از دشمنان، فریاد شهید تورجی‌ زاده‌ها و مداحان بزرگ شهید بود
خبرگزاری ایمنا: سردار نقدی جانشین فرماندهی کل سپاه در امر بسیج به مناسبت برگزاری همایش بسیج مداحان کشور با محوریت شهید تورجی زاده در اصفهان پیامی را صادر نمود که توسط جانشین سازمان بسیج مداحان در این مراسم قرائت شد.

 


دوشنبه 6 آبان 1392 - 22:02

به گزارش ایمنا متن این پیام به شرح زیر است:
«بسمه تعالی
سلام بر پیامبر اعظم و فرزندان پاکش (صلوات الله علیهم اجمعین) قائمین به عدل و قسط و منادیان آزادی و سلام بر شما محبان و اخوان آن پرچمداران بزرگ حقیقت و افتخاران تاریخ.
اجتماع عزیزانی که دو عنوان برجسته و بی نظیر ذاکر اهل بیت (علیهم السلام) و بسیجی بودن را با هم دارند، آن هم در چنین روزی. اجتماعی بسیار الهام بخش است. انتخاب سالروز شهادت میثم تمار، شخصیتی که هر دو صفت ذاکر اهل بیت (علیهم السلام) و بسیجی بودن را در اوج خود دارد، نه تنها نشانگر هوشمندی و حسن سلیقه شما عزیزان، بلکه بیان‌گر اوج آمادگی بسیجی برای فداکاری در راه بیان حقیقت است و چه حقیقتی بالاتر از ولایت که در اوج عشق‌ورزی، اطاعت و پیروی‌اش کنیم و با نورانیتش، ظلمات را در هم شکنیم و کدام حقیقت بالاتر از برائت دشمنان که با شجاعت، انزجارش را فریاد زنیم و با صلابت ابهت پوشالیش را در هم شکنیم و این راهی است که میثم تمارها طی نمودند. شهید تورجی‌زاده‌ها و مداحان بزرگ شهید، آن را ادامه داده‌اند و اینک نوبت ماست. اینک که بوی کربلا به مشام می رسد، خود را آماده لبیک کنیم و ندای هل من ناصر امام‌مان را با تکرار شعار جاودانه‌اش (هیهات منا الذله) پاسخ گوییم. اینک که ولیده های شیطان و حلقه به گوشان استعمار، زمزمه شوم دور شدن از لعن کفار و ترک مرگ بر استکبار را آغاز کرده‌اند، پاسخ آنان را با زبان سرور آزادگان بدهیم و محرم و صفرمان را از پیام او پر کنیم. که اَلا إِنَّ الدَعیَّ بنَ الدَعیِّ قَد رَکَزَنی بینَ اصلی و ذلّی و هیهات منّا الذلّه. هان ای عزیزان 35 سال فریاد زدیم که اهل کوفه نیستیم تا امام‌مان تنها بماند و اینک وقت آزمایش بزرگ فرا رسیده است. دشمن امان نامه خود را به سوی ما دراز کرده است و ببینیم که در خط عباسیم یا نه. بیدار باشیم و بیدار هر شب باشیم و روزهایی که باید از آن برای احیای این فریضه استعانت جست و برترین امر به معروف و نهی از منکر را اضافه کرد، که اَفضَلُ الجِهادِ کلمه الحَقِّ عِندَ اِمامِ الجائِر
و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته»


برگزاری یادواره شهید تورجی زاده شهید مداح
نویسنده : یازهرا
سه شنبه 92/8/7
نظر
امشب در گلستان شهدای اصفهان صورت می‌گیرد
برگزاری یادواره شهید مداح "محمدرضا تورجی‌زاده"

امشب گلستان شهدای اصفهان میزبان برگزاری نخستین یادواره شهید تورجی‌زاده شهید مداح هشت سال دفاع مقدس است که با حضور جمع بسیاری از مداحان پیشکسوت اصفهان برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: برگزاری یادواره شهید مداح "محمدرضا تورجی‌زاده"

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امشب در گلستان شهدای اصفهان یادواره‌ای به یاد این شهید و نیز مداحان اهل بین برگزار می‌شود که  14نفر از مداحان استان اصفهان در این یادواره تجلیل  و 120 نفر از مداحان و ایثارگران، پدر شهدای مداح، پیرغلامان و مداحان پیشکسوت در یادواره شهید تورجی‎زاده حضور پیدا می‌کنند.

روز 22 ذی‎الحجه سالروز شهادت میثم تمار بوده که به عنوان روز مداحان انتخاب شده است و به همین مناسبت این یادواره امشب برگزار می‌شود.

از برنامه‎های مهم این یادواره دیدار با خانواده شهید تورجی‎زاده، توزیع بسته فرهنگی، شعر و مدح است که در خیمه گلستان شهدا از ساعت 3بعد از ظهر تا 9 شب برگزار می‎شود.

شهید محمدرضا تورجی‌زاده از شهدای مداح اصفهان است که در سال 43 در شهر شهید‌پرور اصفهان به دنیا آمد. در همان دوران کودکی عشق و ارادت به خاندان نبوت و امامت داشت و با شور وصف‌ناپذیر در مجالس عزاداری شرکت می‌کرد، در کودکی بسیار وقار و متانت داشت، به گونه‌ای که این شهید در میان هم‌سالان خود ممتاز بود.

وی دوران تحصیل را همراه با کار و همیاری در مغازه پدر آغاز کرد، پدرش نیز به دلیل علایق مذهبی برای دوره راهنمایی، وی را در مدرسه‌ مذهبی احمدیه ثبت‌نام کرد.

کلاس سوم راهنمایی این شهید مقارن با قیام مردم قم شده بود که شهید تورجی‌زاده با جمعی از دوستان هم‌کلاسی خود چند نوبت تظاهراتی در مدرسه تدارک دیده و از رفتن به کلاس خود‌داری کردند.

با اوج گرفتن انقلاب، شهید با چند تن از دوستان فعالیت‌های سیاسی خود را در مسجد ذکر‌الله آغاز کرد و در تظاهرات ضد‌حکومت شرکت و چند بار مورد ضرب و شتم ماموران آن دوران قرار گرفت، وی در آن دوران نیز شب‌ها به شعار‌نویسی و چاپ عکس حضرت امام (ره) روی دیوار‌ها اقدام می‌کرد.

شهید تورجی‌زاده با پیروزی انقلاب فعالیت‌های خود را در مسجد ذکر‌الله و حزب جمهوری اسلامی و دیگر پایگاه‌های انقلابی پیگیری کرد، به صورتی که وی از فعالان مبارزه با گروهک‌های ضد‌انقلاب و بنی‌صدر بود و بار‌ها مورد ضرب و شتم طرفداران بنی‌صدر و اعضای این گروهک‌ها قرار گرفت.

وی مداحی و روضه‌خوانی را در دبیرستان هاتف با دعای کمیل آغاز کرد و شب‌های جمعه در جمع دانش‌آموزان زیبا‌ترین مناجات را با خدای خویش داشت.

در سال 61 به جبهه عزیمت کرد و در تیپ نجف‌اشرف به خدمت مشغول شد و در عملیات‌های محرم، والفجر‌ها و کربلا‌ها شرکت کرد، پس از عزیمت به جبهه در جمع رزمندگان به مداحی و نوحه‌سرایی پرداخت، به صورتی که بسیاری از رزمندگان جذب نوای گرم و دلنشین او می‌شدند.

در وصیت‌نامه‌ این شهید، سایر شهدا تقاضا کرده‌اند که در مراسم هفتشان وی دعای کمیل را بخواند. این علاقه و تقاضاهای رزمندگان بود که سبب شد وی هیئت‌گردان یا زهرا (س) را تاسیس کند که هر دوشنبه در جبهه در محل گردان و در هنگام مرخصی در اصفهان برگزار می‌شد.

از خصوصیات بارز این شهید علاقه و ارادت به حضرت زهرا (س) بوده است که در غالب مداحی‌هایش از مصائب ایشان می‌خواندند، به صورتی که این شهید وصیت کرد که بر روی سنگ قبر وی بنویسند "یا زهرا".

وی به نماز اول وقت اهمیت فراوانی می‌داد و قرآن کریم را بسیار تلاوت می‌کرد، همیشه دو ساعت پیش از نماز صبح به راز و نیاز می‌پرداخت و این عبادت و راز و نیاز با معبود تا طلوع آفتاب ادامه داشت، در جبهه بار‌ها مجروح شد، به گونه‌ای که در میان دوستان به شهید زنده معروف شد و هر بار پیش از بهبودی کامل باز به جبهه عزیمت کرد.

سرانجام این مجاهد خستگی‌ناپذیر در پنجم اردیبهشت ماه سال 1366 در ارتفاعات شهر بانه در استان کردستان در ساعت هفت و 30 دقیقه صبح حین فرماندهی گردان یا زهرا (س) در سنگر فرماندهی به شهادت رسید.


فرازی از وصیت نامه شهید تورجی زاده
نویسنده : یازهرا
دوشنبه 92/8/6
نظر

الحمدالله رب‌العالمین، شهادت می‌دهم که معبودی جز الله نیست و برای رشد انسان‌ها پیامبرانی فرستاده که نبی اکرم محمد ابن عبدالله خاتم آنان است.

شهادت می‌دهم قیامت حق است و میزانی برای سنجش اعمال وجود دارد. بهشت و دوزخ حق است و اجر و جزایی در پی اعمال است.امشب که قلم بر کاغذ می‌رانم، انشا الله هدفی جز رضای دوست و انجام وظیفه ندارم؛ در راه وظایفی که بر عهده‌ام گذاشته شده از ایثار جان و ... هیچ دریغی ندارم.

زمانی که قدم اول را در این راه برداشتم به نیت لقای خدا و شهادت بود، امروز بعد از گذشت این مدت راغب‌تر شده‌ام که این دنیا محلی نیست که دلی هوای ماندن در آن را بنماید.

خدایا شاهدی که لباس مقدس سپاه را به این عشق و نیت به تن کردم که برای من کفنی باشد آغشته به خون.

خدایا همیشه نگران بودم که عاملی باشم برای ریخته شدن اشک چشم امام عزیز.

اگر در این مدت بر این نعمت بزرگ شکری درخور نکردم و یا از اوامرش تمردی نمودم بر من ببخش.

خدایا معیار سنجش اعمال خلوص است. من می‌دانم اخلاصم کم است، اما اگر مخلص نیستم امیدوارم.

اگر گناه و معصیت کورم کرده، بینای رحمتم. با لطف و کرم خود مرا دریاب که با لیاقت فرسنگ‌ها راه است.

بسیجی‌ها، سپاهی‌ها ... این لباسی که بر تن کرده‌اید خلعتی است از جانب فرزند حضرت زهرا (سلام الله علیها) پس لیاقت خود را به اثبات برسانید.

نظم در امور را سرلوحه خود قرار دهید. روز به روز بر معنویت و صفای روح خود بیفزایید، نماز شب را وظیفه خود بدانید، حافظی بر حدود الهی باشید، در اعمال خود دقت کنید که جبهه حرم خداست؛ در این حرم باید از ناپاکی‌ها به دور بود.

عزیزانم، امام را همچون خورشیدی در بر بگیرید، به دورش بچرخید، از مدارش خارج نشوید که نابودیتان حتمی است.



پدر و مادرم سخن با شما بسی مشکل استمیدانم این داغ با توجه به علاقه‌ای که به من داشته‌اید بسیار سخت است.

 پدرم مبادا کمر خم کنید. مادرم مبادا صدای گریه‌ی شما را کسی بشنود.

پدر و مادرم همان‌طور که قبلاً مقاوم بودید در این فراز از زندگی‌تان نیز صبر کنید وبا صبرتان دشمن را به ستوه آورید، دوست دارم جنازه‌ام ملبس به لباس سپاه بوده و به دست شما در قبر گذارده شود؛ مرا از کودکی خود از محبان حسین (ع) و زهرا (س) تربیت کردید. از طعن دشمنان نهراسید.

نهایت و اوج محبت فانی شدن در راه معشوق است و من فانی فی الله هستم. همه باید برویم که انالله و اناالیه راجعون. فقط نحوه‌ی رفتن مهم است وبا چه توشه‌ای رفتن.

برادر و خواهرانم :

در زندگی خود، جز رضای حق را در نظر نگیرید، هرچه می‌کنید و هر چه می‌گویید با رضای او بسنجید؛ به خاطر یک شهید خود را میراث خوار انقلاب ندانید.

اگر نتوانستم حق فرزندی و برادری را برای شما ادا کنم حلالم کنید. من همه را بخشیدم، اگر غیبت و تهمت و ... بوده بخشیدم؛ امیدوارم شما هم مرا عفو نمایید.

ببخشیدم تا خدا هم مرا ببخشد.

اگر جنازه‌ای از من آوردند دوست دارم روی سنگ قبرم بنویسید :

یا زهرا (علیها السلام).


ز طرف من از همه فامیل حلالیت بطلبید.

خدایا سختی جان کندن را بر ما آسان فرما.

در آخرین لحظات چشمان ما را به جمال یوسف زهرا (علیهاالسلام) منور فرما.

خدایا کلام آخر ما را یا مهدی و یا زهرا قرار بده.

خدایا در قبر مونسم باش که چراغ و فرش و مونسی به همراه ندارم.

خدایا ما را از سلک شهیدان واقعی که در جوار خودت در عرش الهی در کنار مولا حسین (علیه السلام) هستند قرار بده.

والسلام _ محمد رضا تورجی زاده

منبع: کتاب "یا زهرا- زندگی نامه شهید محمد تورجی زاده " انتشارات گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی

از وبلاگ شناخت رهبری


من کنت مولا فهذا علی مولا
نویسنده : یازهرا
پنج شنبه 92/8/2
نظر


شیطان در عید غدیر فریاد کشید .:
نویسنده : یازهرا
چهارشنبه 92/8/1
نظر

 

 

یکی از جاهایی که شیطان فریاد کشید، فرزندان خود را جمع کرد و درد دل خود را برای آنان باز گفت و راه چاره ای خواست ، روز عید غدیر بود. آن گاه که حضرت رسول صلی الله علیه و آله وسلم علی بن ابی طالب را خلیفه بعد از خود خواند.
جابر از امام محمد باقر علیه السلام نقل می کند که آن حضرت فرمود: زمانی که رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم در عید غدیر خم دست علی را گرفت ، بلند کرد و به مردم معرفی نمود و جانشین بعد از خود قرارش داد. شیطان در میان لشکریان خود نعره ای کشید که تمام لشکریان و اولاد او در هر کجا بودند اطراف او فرود آمدند و گفتند: ای مولای ما! چه مصیبتی به تو رسیده این قدر ناراحتی ؟ ما تا به حال فریادی از این وحشتناک تر از تو نشنیده بودیم !
شیطان به آنها گفت : این پیغمبر امروز کاری را انجام داد که اگر به آخر رسد و عملی شود کسی تا روز قیامت ، خدا را معصیت و نافرمانی نمی کند - همه به سوی دین و تقوا و - خداشناسی ، ولایت و امامت پیش می روند، از راه رستگاری قدم فراتر نمی گذارند - گفتند: ای بزرگ ما! ناراحتی به خود راه مده ، ماءیوس مباش ، تو کسی هستی که آدم را از بهشت بیرون کردی ، او را بدبخت نمودی ، برای این امر مهم هم ، در آینده فکری خواهی کرد - در همین موقع منافقین که در جمعیت بودند، گفتند: این مرد از روی هوا و هوس حرف می زند، نه این که دستور خداوند باشد!
آن دو نفر (ابوبکر و عمر) به هم گفتند: او (حضرت رسول صلی الله علیه و آله وسلم ) دیوانه شده که چنین کاری را انجام داد. آیا نمی بینید چگونه چشمان او در کاسه سرش دور می زند می چرخد. سپس شیطان رو به طرف داران خود کرد و گفت : آیا می دانید من در گذشته با آدم در آویختم و او را از بهشت بیرون کردم ؟ آنها گفتند: چرا؟
شیطان گفت : آدم عهدی با خدا بسته بود فراموش کرد و نقض نمود، ولی به خدا کافر نشد و او را پرستش می کرد. این قوم و جمعیت (از جمله ابوبکر و عمر) عهدی که با خدا بسته بودند شکستند و به خدا و رسولش کافر شدند.
پس از آن که حضرت رسول صلی الله علیه و آله وسلم رحلت نمود، مردم در سقیفه بنی ساعده اجتماع کردند و حق را از علی گرفتند، ابوبکر را روی کار آوردند. شیطان تاجی بر سر گذاشت ، لباس کبر و بزرگی پوشید، منبری اختیار کرد و بالای آن رفت و جمیع لشکریان خود را از سواره نظام و پیاده دور خود جمع کرد. به آنها گفت : شادی کنید، مجلس ساز و آواز برپا سازید، خوشحالی نمایید - چون با این کلماتی که منافقین می گویند و به آن حضرت توهین می کنند - دیگر کسی خدا را اطاعت و عبادت نمی کند. تا وقتی امام آنها ((امام زمان )) بیاید و مردم را به راه مستقیم برگرداند.
جابر می گوید: بعد، امام باقر علیه السلام این آیه را تلاوت فرمودند:
و لقد صدق علیهم ابلیس ظنه فاتبعوه الا فریقا من المومنین
((شیطان ظن و گمان باطل خود را به عنوان صدق و حقیقت در نظر مردم جلوه داد مردم او را اطاعت نمودند، مگر عده ای از مؤمنان که او را اطاعت نکردند))(
تاویل آیه چنین است : وقتی منافقان در غدیر خم گفته بودند: آن حضرت از روی هوی حرف می زند، ابلیس گمان کرده بود که بعد از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم مردم امامت را رها خواهند کرد. ظن ابلیس به حقیت تبدیل شد و همه امامت را رها کردند مرگ چند نفری.)




.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
یــــــــا زهــــــرا
نام: محمدرضا تورجی زاده
تولد : 23 تیر ماه 1343
فرزند: حسن
شهادت: 5 اردیبهشت 1366
محل شهادت: بانه _ منطقه عملیاتی کربلای 10
محل دفن:گلزار شهدای اصفهان
روبروی فروشگاه فرهنگی شاهد
حرف دل
روی قبرم بنویسید که خواهربودم
سالها منتظر روی برادر بودم
بنویسید گرفتار نباشم چه کنم؟
روی قبرم بنویسیدجدایی سخت است
اینهمه راه بیایم،تو نیایی سخت است
یوسفم رفته و از آمدنش بیخبرم
سالها میشود و از پیرهنش بیخبرم
نوای یار
طلا روی طلا
شهید محمدرضا تورجی زاده
وب های مرجع همکار
آرشیو ماهانه
منو اصلی
نویسندگان

Up Page
ابزار و قالب وبلاگکد پرش به بالای صفحه وب