موج وبلاگی دوست شهیدت کیه !؟

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لینک دوستان
آخرین مطالب
امکانات




مشاهده و دریافت کد
برگزاری یادواره شهید تورجی زاده شهید مداح
نویسنده : یازهرا
سه شنبه 92/8/7
نظر
امشب در گلستان شهدای اصفهان صورت می‌گیرد
برگزاری یادواره شهید مداح "محمدرضا تورجی‌زاده"

امشب گلستان شهدای اصفهان میزبان برگزاری نخستین یادواره شهید تورجی‌زاده شهید مداح هشت سال دفاع مقدس است که با حضور جمع بسیاری از مداحان پیشکسوت اصفهان برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: برگزاری یادواره شهید مداح "محمدرضا تورجی‌زاده"

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امشب در گلستان شهدای اصفهان یادواره‌ای به یاد این شهید و نیز مداحان اهل بین برگزار می‌شود که  14نفر از مداحان استان اصفهان در این یادواره تجلیل  و 120 نفر از مداحان و ایثارگران، پدر شهدای مداح، پیرغلامان و مداحان پیشکسوت در یادواره شهید تورجی‎زاده حضور پیدا می‌کنند.

روز 22 ذی‎الحجه سالروز شهادت میثم تمار بوده که به عنوان روز مداحان انتخاب شده است و به همین مناسبت این یادواره امشب برگزار می‌شود.

از برنامه‎های مهم این یادواره دیدار با خانواده شهید تورجی‎زاده، توزیع بسته فرهنگی، شعر و مدح است که در خیمه گلستان شهدا از ساعت 3بعد از ظهر تا 9 شب برگزار می‎شود.

شهید محمدرضا تورجی‌زاده از شهدای مداح اصفهان است که در سال 43 در شهر شهید‌پرور اصفهان به دنیا آمد. در همان دوران کودکی عشق و ارادت به خاندان نبوت و امامت داشت و با شور وصف‌ناپذیر در مجالس عزاداری شرکت می‌کرد، در کودکی بسیار وقار و متانت داشت، به گونه‌ای که این شهید در میان هم‌سالان خود ممتاز بود.

وی دوران تحصیل را همراه با کار و همیاری در مغازه پدر آغاز کرد، پدرش نیز به دلیل علایق مذهبی برای دوره راهنمایی، وی را در مدرسه‌ مذهبی احمدیه ثبت‌نام کرد.

کلاس سوم راهنمایی این شهید مقارن با قیام مردم قم شده بود که شهید تورجی‌زاده با جمعی از دوستان هم‌کلاسی خود چند نوبت تظاهراتی در مدرسه تدارک دیده و از رفتن به کلاس خود‌داری کردند.

با اوج گرفتن انقلاب، شهید با چند تن از دوستان فعالیت‌های سیاسی خود را در مسجد ذکر‌الله آغاز کرد و در تظاهرات ضد‌حکومت شرکت و چند بار مورد ضرب و شتم ماموران آن دوران قرار گرفت، وی در آن دوران نیز شب‌ها به شعار‌نویسی و چاپ عکس حضرت امام (ره) روی دیوار‌ها اقدام می‌کرد.

شهید تورجی‌زاده با پیروزی انقلاب فعالیت‌های خود را در مسجد ذکر‌الله و حزب جمهوری اسلامی و دیگر پایگاه‌های انقلابی پیگیری کرد، به صورتی که وی از فعالان مبارزه با گروهک‌های ضد‌انقلاب و بنی‌صدر بود و بار‌ها مورد ضرب و شتم طرفداران بنی‌صدر و اعضای این گروهک‌ها قرار گرفت.

وی مداحی و روضه‌خوانی را در دبیرستان هاتف با دعای کمیل آغاز کرد و شب‌های جمعه در جمع دانش‌آموزان زیبا‌ترین مناجات را با خدای خویش داشت.

در سال 61 به جبهه عزیمت کرد و در تیپ نجف‌اشرف به خدمت مشغول شد و در عملیات‌های محرم، والفجر‌ها و کربلا‌ها شرکت کرد، پس از عزیمت به جبهه در جمع رزمندگان به مداحی و نوحه‌سرایی پرداخت، به صورتی که بسیاری از رزمندگان جذب نوای گرم و دلنشین او می‌شدند.

در وصیت‌نامه‌ این شهید، سایر شهدا تقاضا کرده‌اند که در مراسم هفتشان وی دعای کمیل را بخواند. این علاقه و تقاضاهای رزمندگان بود که سبب شد وی هیئت‌گردان یا زهرا (س) را تاسیس کند که هر دوشنبه در جبهه در محل گردان و در هنگام مرخصی در اصفهان برگزار می‌شد.

از خصوصیات بارز این شهید علاقه و ارادت به حضرت زهرا (س) بوده است که در غالب مداحی‌هایش از مصائب ایشان می‌خواندند، به صورتی که این شهید وصیت کرد که بر روی سنگ قبر وی بنویسند "یا زهرا".

وی به نماز اول وقت اهمیت فراوانی می‌داد و قرآن کریم را بسیار تلاوت می‌کرد، همیشه دو ساعت پیش از نماز صبح به راز و نیاز می‌پرداخت و این عبادت و راز و نیاز با معبود تا طلوع آفتاب ادامه داشت، در جبهه بار‌ها مجروح شد، به گونه‌ای که در میان دوستان به شهید زنده معروف شد و هر بار پیش از بهبودی کامل باز به جبهه عزیمت کرد.

سرانجام این مجاهد خستگی‌ناپذیر در پنجم اردیبهشت ماه سال 1366 در ارتفاعات شهر بانه در استان کردستان در ساعت هفت و 30 دقیقه صبح حین فرماندهی گردان یا زهرا (س) در سنگر فرماندهی به شهادت رسید.


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
یــــــــا زهــــــرا
نام: محمدرضا تورجی زاده
تولد : 23 تیر ماه 1343
فرزند: حسن
شهادت: 5 اردیبهشت 1366
محل شهادت: بانه _ منطقه عملیاتی کربلای 10
محل دفن:گلزار شهدای اصفهان
روبروی فروشگاه فرهنگی شاهد
حرف دل
روی قبرم بنویسید که خواهربودم
سالها منتظر روی برادر بودم
بنویسید گرفتار نباشم چه کنم؟
روی قبرم بنویسیدجدایی سخت است
اینهمه راه بیایم،تو نیایی سخت است
یوسفم رفته و از آمدنش بیخبرم
سالها میشود و از پیرهنش بیخبرم
نوای یار
طلا روی طلا
شهید محمدرضا تورجی زاده
وب های مرجع همکار
آرشیو ماهانه
منو اصلی
نویسندگان

Up Page
ابزار و قالب وبلاگکد پرش به بالای صفحه وب