سلام دوستان عزیزم.
در این پست علائم ظهور رو گذاشتم؛ طبق روایات و احادیث امامان معصوم (ع)....
وقتی این روایات و احادیث رو با وضع نابسامان دنیا و با این اوضاع و احوال وحشتناک حال حاضر جهان مقایسه می کنم به نظر من ظهور نزدیک است ان شاءالله....
شما هم حتما بخونید و تفکر کنید و مقایسه کنید
ان شاءالله که چشممان به دیدن جمال یوسف زهرا (س) منور گردد و دلمان روشن...
علائم ظهور:
حضرت امیر المونین می فرمایند:
- مردم نماز را ترک مى کنند ونماز در میان مردم مى میرد (کنایه از اعراض مردم و بى تفاوت بودن در مقابل این دستور حیاتى است ).
_ از شهوات پیروى کنند.
_ خیانت در میان مردم زیاد شود.
_ امانت و امانتدارى کم شود.
_ به واسطه خشکسالى ، آب قناتها و چاهها کم مى شود ( کما اینکه الان شده است )
_ امنیت از راههاى زمینى و هوایى برداشته شود ( اشاره به بمب افکن های زمینی و هوایی ).
مهدی موعود ص986 به نقل از غیبت شیخ طوسی
مردم در زندگى گرفتار تجملات و مدپرستى شوند و سرانجام قناعت و میانه روى متروک گردد( می توانید با یک نگاه به اطراف عین این کلام را متوجه شوید)
افراد جامعه نسبت به یکدیگر بدبین شوند و سوءظن و عدم اعتماد بر جامعه سایه افکند.
سالهاى دنیا پست و خوار شود.(یعنی دنیا و زندگی در دنیا بی ارزش و خوار می شود)
درختکارى زیاد شود و محصولها اندک شود.
و یا به تعبیر حدیثی دیگر که پیامبر(ص) می فرمایند:
مردم در آن زمان از شهوات پیروى مى کنند و به سوى هواها و هوسها می روند، دینشان را به دنیا می فروشند، و در آن زمان است که دل افراد با ایمان در ناراحتی است ، براى منکرات بسیارى که مى بینند و نمى توانند آن را تغییر دهند، آب مى شوند آنچنانکه نمک در آب حل مى گردد.
ناسزا و فحش دادن به پدر و مادران را وسیله سرگرمى و مزاح قرار دهند.
پیامبر(ص) در عبارتی دیگر می فرمایند:
زمانی بر امت من فرا خواهد رسید که مردم عاق مادرانشان می شوند( و از آن ابایی ندارند) و پدران را از خودشان دور کنند.
کنز العمال ج6ص44
بى عصمتى و زنا در میان مردم رواج پیدا کند (مراکز خودفروشى و زنا در دنیا با ابعاد گسترده اى که دارد خود شاهد ماجراست).
خشنودى و راضى بودن از زندگى و برنامه آن بسیار کم شود
مردم خانه هاى خود را بیارایند و دیوارهاى آن را زینت دهند.
قصرها و خانه ها بلند ساخته شود (مانند ساختمانهاى چندین طبقه اى که آسایش و امنیت را از همسایه ها سلب مى کند.)
باطل را به لباس حق جلوه دهند.
زشتى دروغ از بین برود بحدى که لباس راستى بر آن بپوشانند.
و این تا آنجا پیش می رود که حضرت امیر المومنین در خطبه 107 نهج البلاغه می فرمایند:
پس در آن هنگام، باطل بر جای خود استوار شود، و جهل و نادانی بر مرکبها سوار، و طاغوت زمان عظمت یافته، و دعوت کنندگان به حق اندک و بیمشتری خواهند شد، روزگار چونان درنده خطرناکی حمله ورشده، و باطل پس از مدتها سکوت، نعره میکشد، مردم در شکستن قوانین خدا دست در دست هم میگذارند، و در جدا شدن از دین متحد میگردند، و در دروغ پردازی با هم دوست و در راستگویی دشمن یکدیگرند و چون چنین روزگاری میرسد، فرزند با پدر دشمنی ورزد، و باران خنک کننده، گرمی و سوزش آورد، پست فطرتان همه جا را پر میکنند، نیکان و بزرگواران کمیاب میشوند، مردم آن روزگار چون گرگان، و پادشاهان چون درندگان، تهیدستان طعمه آنان، و مستمندان چونان مردگان خواهند بود، راستی از میانشان رخت برمیبندد، و دروغ فراوان میشود، با زبان تظاهر به دوستی دارند اما در دل دشمن هستند، به گناه افتخار میکنند، و از پاکدامنی به شگفت میآیند، و اسلام را چون پوستینی واژگونه میپوشند
اگر کسى در کارش صحت عمل داشته باشد او را ضعیف بدانند.
پستى و لئامت و سرزنش یکدیگر را به حساب عقل بگذارند (صاحبش را عاقل بدانند)
بیان را کورى بدانند (اگر به وسیله بیان ، حقایقى گفته شود که به نظر آنها خوش نیاید بگویند این شخص کور است و واقعیت دنیا را نمى بیند و یا به تعبیری « امل» می نامند ). و خموشى را بى خردى بدانند.
دانشمند اگر بخواهد از علم خویش به نفع خود و جامعه حرف بزند او را جاهل و عملش را نادانى بدانند.
تحقیق نکرده سخنان دور از حقیقت بگویند (مردم را متهم کنند و بدون دلیل آبروى بندگان خدا را بریزند).
آسیاى مرگ بر سر جامعه بچرخد (جنگهاى خانمانسوز به راه بیندازند و افراد بیگناه را قتل عام کنند، مانند بمباران مناطق مسکونى و غیر نظامى و..).
کمالالدین، ص655، بحارالانوار ج52، ص182.
مردم از نظر بینش و دید قلبى کور شوند و حقایق را نبینند (مانند جنایاتى که از زمامداران خود مى بینند و در عین حال مى گویند خوب است ).
محبت نسبت به یکدیگر و صله رحم از دلهاى مردم برداشته شود.
در این باب باز از پیامبر روایت شده است که فرمودند:
لذا قطعوا الارحام و منوا بالطعام و اذا ذهبت رحمه الاکابر و قل حیاء الاصاغر. الزام الناصب ص 181
هنگامی که پیوند خویشاوندی قطع شود و برای غذا دادن منت می گذارند و رحمت از دلهای بزرگان رخت بربندد وحیای کوچک ترها کم می شود .
و در حدیثی دیگر است که امیر المومنین می فرمایند: (اگر آنها صله رحم انجام دهند) آن را با منت انجام می دهند. بحار الانوارج52 ص265
تجارت و بازرگانى زیاد شود و مردم کارهاى باطل و ناچیز را نیکو بدانند.
کارهاى بزرگ را آسان شمارند (نظیر جنگ با دولتهاى بزرگ ).
از پوشیدن پوستهاى حیوانات حرام گوشت (یا ذبح شرعى نشده ) باکى نداشته باشند.
جامه هاى نرم و زیبا و نازک بپوشند (و بدن آنها از روى لباس پیدا باشد).
در این موضوع حدیثی است زیبا که اصبغ بن نباته می گوید:
شنیدم که امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: در آخر الزمان که بدترین زمانهاست در موقعى که روز قیامت نزدیک شود زنانى ظاهر مىشوند بدون حجاب، در حالى که زینتهاى آنها پیداست در انظار عمومى رفت و آمد مىکنند، آنها از دین خارج مىگردند (به احکام دینى پایبند نمىباشند) و به امور فتنهانگیز وارد مىشوند و به سوى شهوات و لذتجویىها روى مىآورند، حرامهاى خدا را حلال مىشمارند. اینگونه از زنان در جهنم خواهندماند.منتخبالاثرص426
رغبت به دنیا پیدا کنند و آن را بر آخرت مقدم بدارند (اعمال بد مردم گواه این مطلب است ).
و این امر تا آنجا پیش می رود که پیامبر می فرمایند: زنان در آن زمان (به خاطر حرص و طمع به دنیا) با همسرانشان به تجارت می پردازند. منتخب الاثرج3 ص30
رحم از دلهاى همه مردم برود (اعم از زمامدار، تاجر، کاسب ، زن ، شوهر و غیر آنها).
و شدت این امر تا به آنجا به پیش می انجامد که پیامبر(ص) می فرمایند:
یکون هلاک الرجل علی یدی ابویه فان لم یکن له ابوان فعلی یدی زوجته و ولده فان لم یکن زوجه و ولد فعلی یدی قرابته و جیرانهمنتخب الاثر ص 437 کشکول شیخ بهایی ص 508
و نیز پیامبر در حدیثی دیگر در همین باب می فرمایند:
لیاتین علی الناس زمان لایبقی احد الا اکل الربا فان لم یاکله اصابه غباره نهج الفصاحه ج 2 ص 500
زمانی میآید که کسی یافت نمی شود جز اینکه ربا می خورد اگر هم نخورد گرد و غبار ربا به او می رسد .
ایت الله مجتهدی درباره این روایت می فرمود : یعنی اگر کسی ربا هم نخورد اگر با ربا خوران درارتباط باشد و غذای آنها را بخورد اثر ربا بر او هم می نشیند . یکی از دلائل عقلی حرام بودن ربا و رشوه آن است که اوضاع اقتصادی جامعه را دگرگون میسازد و اختلاف طبقاتی زیاد می شود و....
امام عسکری فرمودند : زمانی می آید که ...... اگر به مقام و منصبی برسند از رشوه اشباع و سیر نمی شوند. مهجه البیضاء ج 3 ص 343
_ عمل شنیع لواط زیاد می شود
و نیز در این باب باز پیامبر(ص) می فرمایند:
اذا رکب الذکور الذکور و الاناث الاناثمنتخب الاثر ص 435
هنگامی که مردها با مردها ازدواج کنند و زنان با زنان ازدواج کنند.
آری در این زمان در بعضی از کشورها مانند انگلستان و دانمارک مرد با مرد ازدواج می کند و جالب اینکه سند ازدواج هم صادر می شود .
در فسق و فجور مردها با مردها و زنها با زنها برابرى کنند.
به نافرمانى از خداوند (گناه کردن ) مباهات کنند.
و تا آنجا که حضرت علی(ع) می فرمایند: و یعیر الرجل علی صون النساء الزامالناسب ص 183
یعنی مرد را برای پوشیده نگه داشتن همسرش سرزنش می کنند .
دلهاى مردم پر از تکبر و نخوت شود و ظلم و جور در پادشاهان و نادانى در مردم (زیر بار ظلم رفتن ) ظاهر شود.
از اسلام باقى نماند جز اسمى و از قرآن باقى نماند جز رسمى (قرآن در دلها کهنه شود و فقط اسم و رسمى از آن باقى بماند).
قرآن بخوانند در حالى که از گلوگاه و استخوان ترقوه و گردن نگذرد و از وعده هاى خداوندى و وعیدهاى آن عملا در میان مردم خبرى نباشد و از خداوند نترسند و به یاد او نباشند و از ناسخ و منسوخ قرآن بى خبر باشند.
و در حدیثی دیگر آمده مردم فقط به فکر زیبا خواندن آن میروند نه به فکر عمل کردن به آن و این زیبا خواندن تا آن حد است که امیر المومنین می فرمایند: مردم آن زمان قرآن را با تغنی( به غنا) می خوانند.
در این حالات مساجدشان آباد باشد اما دلهاشان از تقوا و ایمان تهى .
حضرت علی (ع) در این باب می فرمایند:
مردم آن زمان قرآنها را با چاپهاى زرین و جلدهاى زرکوب در اختیار مردم قرار مى دهند (در صورتى که از عمل کردن به احکام و قوانین قرآن در میان آن مردم خبرى نیست.) و مساجد را از لحاظ ساختمان مزین مى سازند (در صورتى که از محتواى آن یعنى تقوا خبرى نیست ) و مناره هاى مساجد را بسیار مرتفع مى سازند (که از راه دور توجه بینندگان را جلب مى کند) اما از دورن - یعنى تقوا - خالى است . بحار الانوار ج52 ص193
و پیامبر هم در توصیف مردم آن زمان به سلمان فرمودند:
اى سلمان ! در این موقع اغنیاى امت من صرفا به منظور گردش و تفریح به حج مى روند و طبقه متوسط براى تجارت و فقرا به منظور خودنمایى و ریا حج مى روند، در این هنگام است که اقوامى قرآن را براى غیر خدا مى آموزند و آن را نوعى مزمار و آلت موسیقى اتخاذ مى کنند، اقوامى دیگر به تعلم فقه اسلامى مى پردازند، اما براى غیر خدا. در آن روزگار، زنازادگان ، زیاد مى شوند، با قرآن آوازه خوانى مى کنند و بر سر دنیا، سر و دست مى شکنند. منتخب الاثر ج3ص30، تفسیر قمی ج2ص307، تفسیرصافیج5ص24در ذیل تفسیر سوره ی محمد آیه18.
مردم خیّر و نیکوکار و مراکز خیر از بین برود اما اهل شر و فساد بمانند.
مردم به خداوند عالم در کارهایشان بى اعتنا باشند و اعمالشان از روى تحقیق نباشد.
تنها محبوب مردم دینار و درهم باشد (ثروت دنیا از هر راهى که بیاید، حلال یا حرام ، مانعى نداشته باشد و هیچ چیز را مثل آن دوست ندارند).
و یا پیامبر(ص) در حدیثی دیگر می فرمایند:
یاتی علی الناس زمان همهم بطونهم و شرفهم متاعهم ...منتخب الاثر ص438
برای مردم روزگاری فرا می رسد که تنها هم و غمشان شکم آنها، شرف و عزت آنها تجملات زندگی شان ، قبله آنها همسران شان ، دین و آئین آنها پول و ثروت شان میباشد آنها بدترین انسانها هستند و نزد خداوند ارج و مقامی ندارند .
هر قدر ثروتشان زیاد شود باز بگویند فقیریم!!
به نظر شما چطور؟ ظهور نزدیک است؟!؟!
برای سلامتی اقا امام زمان (عج) و تعجیل در فرج ایشان 5 صلوات ختم بفرمایید...